Budinca de chia

Top cele mai bune retete pentru budinca de chia


Cultivate in special in Mexic si cu renumele ca erau foarte folosite de civilizatiile maiase, semintele de chia au devenit in ultimii ani alimentul minune atat in dietele pentru slabit cat si in alimentatia sportivilor sau a persoanelor aflate in convalescenta.
seminte chia Cu un aport mic de calorii – nu mai mult de 450 calorii la 100 gr – cu un continut de proteina de trei ori mai mare decat cel din soia, cu de cinci ori mai mult calciu decat lactatele si cu de trei ori mai mult omega 3 decat pestele oceanic de mare adancime, semintele de chia pot completa alimentatia noastra.
In plus, ele au un gust neutru, aproape inexistent, si de aceea nu schimba cu nimic gusturile celorlalte alimente.
Se pot consuma uscate, hidratate, sub forma de faina sau chiar painici si au darul ca, numai dupa 2 – 3 minute de contact cu un lichid, sa devina gelatinoase, vascoase si sa isi tripleze volumul.
Acest fapt le face usor pretabile pentru a fi ingredientul de baza in budinca de chia.

Cine poate consuma budinca de chia?

Budinca de chia, pe langa faptul ca se prepara foarte usor, are un aport energetic foarte mare si totul cu putine calorii. De aceea, budinca de chia poate fi un mic dejun ideal atat pentru elevi si studenti, cat si pentru sportivi. Si, de ce nu, pentru numarul mic de calorii, este foarte buna si in dietele de slabire!

De cate ori pe saptamana putem consuma budinca de chia?

Semintele de chia, desi foarte sanatoase, sunt recomandate totusi cu moderatie. Astfel putem consuma seminte de chia de 3 – 4 ori pe saptamana si nu mai mult de 2 -3 linguri.

Cum se foloseste?

Dulceata de seminte chia