Budinca de chia

Cateva idei despre cum se consuma semintele de chia

Semintele de chia, datorita aportului considerabil de proteine, omega 3, fibre, calciu si antioxidanti, devin un aliment extrem de benefic organismului, indiferent de varsta sau de starea de sanatate. Mai mult, ele nu ar trebui sa lipseasca din curele de slabire, pentru ca au si un continut scazut de calorii, sunt satioase si ajuta la mentinerea masei musculare si a pielii. In continuare vom trece in revista cateva sugestii si secrete despre cum se consuma semintele de chia.

Cum se consuma semintele de chia, inmuiate sau nu?

Semintele de chia, in contact cu apa, isi tripleaza volumul in numai 2-3 minute si devin gelatinoase. Totodata, prin inmuiere se activeaza in totalitate elementele nutritive pe care le contin si in special antioxidantii. Dar ele se pot consuma si uscate, fara probleme, pentru ca se activeaza rapid chiar si in contact cu sucurile gastrice.

Cum se consuma semintele de chia in combinatie cu fructele

Un mic dejun ideal, mai ales pentru elevi si studenti, poate fi un smouthi de fructe – si se pot folosi mai multe fructe cum ar fi mere, pere, ananas, fructe de padure, etc – la care se adauga 2 linguri de seminte de chia. Acestea, in scurt timp, isi vor creste volumul si vor deveni gelatinoase, dar foarte usor de consumat. Acest mic dejun este ideal celor care sunt pe fuga sau chiar nu obisnuiesc sa manance dimineata. Este usor de consumat, foarte bun la gust si, totodata, foarte satios!
Bogat in fibre, proteine, omega 3, calciu, antioxidanti si minerale, usor de consumat, gustos si satios, un smouthy de fructe cu chia este micul dejun ideal pentru oricine! De asemenea, semintele de chia se pot presara peste o salata de fructe, cu mieji de nuca si, eventual pentru cei care doresc un gust mai dulce, putina miere. Aceasta salata poate fi si ea ideala pentru micul dejun sau chiar pentru pranz!

Cum se consuma semintele de chia in combinatie cu legumele sau alte seminte.

Semintelede chia se pot presara uscate peste salatele de legume. Astfel, o salata de cruditati din morcov, telina si sfecla, se poate imbogati cu proteina din semintele de chia. Aceasta salata poate fi un pranz satios si sanatos, sau o cina cat se poate de adecvata, chiar si intr-un regim de slabire. Se poate folosi chiar un amestec de seminte! Putem astfel combina seminte de floarea soarelui, dovleac, susan si in – dar cele de in fie sunt rasnite fie se tin la inmuiat cateva ore – cu seminte de chia! O combinatie absolut fantastica pe care o putem folosi la salate!

Cum se consuma semintele de chia - in retete mai elaborate

Asa cum deja am mentionat, semintele de chia au calitatea ca, in numai 2-3 minute, in contact cu un lichid, devin gelatinoase. Aceasta pasta, frecata cu un pic de ulei de masline, poate deveni un minunat pateu vegetal. Mai putem adauga ceapa verde taiata marunt, sau chiar verdeata. Pentru un mic dejun echilibrat ar mai fi necesare acum doar 2 felii de paine integrala!

Cum se consuma semintele de chia in combinatie cu lactatele – o minunata budinca

Cu lapte sau cu iaurt, doua linguri de seminte de chia, dupa 2 -3 minute, devin si ele un mic dejun, sau chiar o cina, satioasa! Desigur, pentru un gust mai dulce, se poate adauga si miere! Si, de ce nu, un alt antioxidant cu o aroma placuta – scortisoara macinata! Datorita consistentei gelatinoase, combinatia seamana foarte bine cu o budinca.
Pentru cei cu intoleranta la lactoza si nu numai, se poate folosi laptele de cocos, de migdale sau de nuci!

Cum se consuma semintele de chia – adaos la aluatul de clatite.

Da! Cu siguranta ca nu v-ati gandit – dar puteti sa adaugati 1-2 linguri de seminte de chia in aluatul de clatite! Gustul nu se schimba prea mult, dar clatitele devin mult mai sanatoase si satioase.