Retete cu chia - Retete seminte chia

Cateva lucruri despre retete cu seminte chia


Cu putine calorii si cu un aport de elemente nutritiv si proteic consistente, semintele de chia au devenit un aliment recomandat atat in curele de slabire cat si in alimentatia cotidiana. Se prepara extrem de usor, nu necesita activare in prealabil si se pot folosi in multiple retete. In cele ce urmeaza vom trece in revista cele mai savuroase retete cu seminte chia.

Retete cu seminte chia – folosim seminte uscate, hidratate sau faina?

Semintele de chia se pot folosi in mai multe forme. Le gasim pe piata sub forma de seminte uscate, de faina de seminte de chia sau chiar sub forma de paine uscata. Oricum ar fi, e bine de stiut ca ele nu depasesc 450 calorii la 100 de grame si ca vin cu un aport de proteina de 3 ori mai mare decat soia, cu calciu de 5 ori mai mult decat lactatele, cu un complex din vitamine B si, deloc de neglijat, cu un mare aport de omega 3! Continutul bogat in fibre le face extrem de benefice pentru ameliorarea problemelor digestive si, pentru ca ajuta la cresterea senzatiei de satietatea, sunt cat se poate de utile in curele de slabire.
Ele se pot folosi si uscate pentru ca in doar cateva minute, in contact cu sucurile gastrice, se hidrateaza, isi cresc volumul si chiar creeaza o reala senzatie de satietate.
Daca le vom hidrata inainte, in 2-3 minute ele devin gelatinoase si aproape ca isi tripleaza volumul! Aceasta consistenta gelatinoase le face usor de folosit in compozitii diverse, ba chiar pot inlocui ouale din diverse preparate, legand compozitia la fel de bine ca acestea. Hidratate in prealabil, mai au darul ca, pentru urmatoarele 2-3 ore sa hidrateze organismul, de aceea sunt cat se poate de potrivite pentru a fi consumate de sportivi inainte de antrenamente sau competitii. Nu numai ca hidrateaza, dar vin si cu un plus de energie!
Sub forma de faina se pot presara in orice mancare, gatita sau cruda.
Sub forma de paine uscata pot deveni un foarte bun inlocuitor pentru painea clasica, ba mai mult, ofera un mult mai bun aport calorii – elemente nutritive!
Semintele de chia au avantajul unui gust neutru, abia simtit, care nu schimba cu nimic gustul mancarurilor, si de aceea se pot folosi in combinatii atat cu legume cat si cu fructe sau cu alte seminte.

Retete cu chia, retete seminte chia

Dulceata de seminte chia