Seminte de chia preparare

7 retete cu seminte de chia preparare


Cu putine calorii si cu un continut bogat de proteine, antioxidanti, omega 3 si calciu, apar tot mai multe intrebari in jurul subiectului legat de seminte de chia preparare. Ca se consuma uscate sau hidratate, sunt tot mai multe metode de prepararea si consumare a semintelor de chia.
Spre deosebire de alte seminte – cum ar fi cele de in – care necesita activare prin inmuiere intr-un lichid pentru mai multe ore, semintele de chia se pot consuma si uscate. Ele se hidrateaza doar in 2 -3 minute si, in urma hidratarii, devin usor gelatinoase. Aceasta calitate de a deveni gelatinoase in contact cu un lichid, le fac utilizabile in multiple retete savuroase.

Seminte de chia preparare – pateu vegetal

O reteta simpla si usor de preparat! E suficient sa le inmuiem in apa pentru ca ele sa devina o pasta gelatinoasa. Aceasta pasta, frecata cu ulei de masline, cu putina sare si ceapa verde taiata marunt, devine un delicios pateu vegetal. Asortata cu doua felii de paine integrala constituie un mic dejun satios, gustos si cat se poate de sanatos.

Retete cu lactate

In continuare vom prezenta cateva retete pe baza de lactate si seminte de chia. Pentru cei cu intoleranta la lactoza se pot folosi lactatele obtinute din soia, migdale sau nuci.

• Seminte de chia preparare budinca – pentru aceasta reteta semintele de chia se pun in lapte si, dupa cateva minute dupa ce au devenit gelatinoase, se adauga dupa gust miere si, pentru cine doreste, scortisoara. Budinca se poate imbogati cu mieji de nuca sau alune.

• Seminte de chia preparare cu iaurt – recomandam sa lasati semintele la inmuiat in apa si abia dupa ce au devenit gelatinoase sa adaugati iaurtul. Puteti adauga si alte seminte cum ar fi cele de floarea soarelui, dovleac sau in. Semintele de in, insa, vor fi activate in prealabil fie prin inmuiere in apa cel putin cu 6 ore inainte, fie prin macinare.

Retete cu fructe

Semintele de chia se comporta foarte bine in combinatiile cu fructe. Iata cateva sugestii

• Seminte de chia preparare smouthy de fructe pentru micul dejun – se pregateste un smouthy din cel putin 3 fructe – mere, pere, ananas de exemplu – iar deasupra se presara 2 linguri de seminte de chia.

• Seminte de chia preparare salata de fructe – deasupra salatei de fructe se presara 1-2 linguri de seminte de chia. Pentru un gust mai dulce se poate adauga miere.

Retete cu legume

Semintele de chia, la fel ca si restul semintelor, se pot folosi de minune in combinatii cu legumele crude. Iata cateva idei:

• Seminte de chia preparare salata de cruditati – se dau pe razatoare un morcov si o telina mai mica si se adauga 1-2 linguri de seminte de chia. Asezonam totul cu ulei, zeama de la o lamaie, sare si piper dupa gust. Pentru mai multa satietate se pot adauga si cativa mieji de nuca.

• Seminte de chia preparare sosuri pentru salate – se pun la inmuiat in apa 1-2 linguri de seminte de chia, iar pasta obtinuta se amesteca cu ulei de masline, zeama de lamaie, sare si piper. Am obtinut astfel un minunat sos pentru orice tip de salata!

Retete cu seminte de chia in loc de ou

Semintele de chia pot inlocui foarte bine oul in retele cu oua. Astfel, ele pot fi de folos pentru:

• Seminte de chia preparare chitele de legume – se dau pe razatoare doi cartofi un dovlecel, un morcov, se adauga 3 catei de usturoi si verdeata si, pentru a lega compozitia, o pasta obtinuta din 2 linguri de seminte de chia tinute la inmuiat 2-3 minute. Compozitia se coace pe o foaie de copt, in cuptor, sub forma de chiftelute. Inainte de coacere se pot presara deasupra seminte de susan.

• Seminte de chia preparare clatite – este exact aluatul de clatite in care , insa, in loc de oua, folosim gelatina de seminte de chia lasate la inmuiat. Gustul nu se schimba, insa veti obtine clatine mult mai sanatoase si satioase!