Seminte de chia slabire

5 lucruri despre seminte de chia slabire


Semintele de chia, bogate in elemente nutritive, proteine, omega 3 si antioxidanti au foarte putine calorii. Aportul acesta – calorii versus elemente nutritive – fac extrem de utile semintele de chia in curele de slabire. Totodata, datorita proteinei si a fibrelor, ele dau senzatia de satietate, ceea ce, din nou, e de mare ajutor in curele de slabire! Continutul ridicat de proteina ajuta la pastrarea masei musculare si mentine elasticitatea si frumusetea pielii.
Vom puncta cele mai mari avantaje pentru seminte de chia slabire.

De ce sa folosim seminte de chia slabire

In curele de slabire este indicat sa apelam la alimente care nu contin multe calorii, dar care, totodata, ne hranesc. Pentru a ne hrani, aportul de proteine, fibre si elemente nutritive este primordial! Semintele de chia sunt un miracol in acest sens, pentru ca ele contin mai multa proteina decat soia, contin fibre, ba mai sunt bogate si in antioxidanti si elemente nutritive!
In plus, ele au darul de a-si tripla volumul in contact cu un lichid. Astfel, consumate uscate, cand ajung in stomac si se hidrateaza, isi vor creste volumul ceea ce ajuta la cresterea senzatiei de satietate.
Proteina vegetala din semintele de chia, pe langa faptul ca si ea creste senzatia de satietatea, hraneste masa musculara si pielea, eliminand astfel riscul ca, in timpul curei de slabire, sa ajungem sa pierdem din masa musculara sau sa ni se urateasca pielea.
Deloc de neglijat este faptul ca sunt usor de preparat si de consumat si se pot folosi cu succes in orice reteta bazata pe legume, fructe sau lactate, iar in cazul unei cure de slabire ne dorim sa stam cat mai putin prin bucatarie, pentru a nu fi tentati de alte alimente nerecomandate.

Alte beneficii ale folosirii semintelor de chia

Vom vorbi in cele ce urmeaza in special despre folosirea de seminte de chia in slabire si vom puncta cateva posibile intrebari.

De cate ori pe zi putem consuma seminte de chia slabire?

Semintele de chia, asa cum deja am mentionat, au un aport caloric foarte mic. De aceea ele se pot utiliza des pentru micul dejun si cina. Totusi, nu recomandam sa faceti excese. E adevarat ca ajuta, dar e bine sa aveti in vedere si diversitatea si sa nu uzati la maxim un anumit aliment numai pentru ca acesta e sarac in calorii si are multe elemente nutritive. Organismul are nevoie de o alimentatie variata si diversificata! Specialistii ne recomanda totusi sa nu consumam mai mult de 3 linguri de seminte de chia pe zi si nu mai mult de 4 zile pe saptamana!

Cum se digera semintele de chia?

Seminte de chia sunt recomandate in slabire si pentru ca se digera foarte usor si se asimileaza aproape in totalitate toate elementele lor nutritive. Celor care stiu ca au intoleranta la lactoza le recomandam sa inlocuiasca lactatele din combinatiile cu seminte de chia slabire cu lapte obtinut din migdale, soia sau nuci care nu contin lactoza. Lactoza poate duce la disconfort si, totodata, ingreuneaza digestia.

Meniu seminte de chia slabire

Introducerea semintelor de chia in meniurile celor care doresc sa slabeasca mai vine cu un avantaj – semintele de chia nu necesita o pregatire foarte laborioasa, ceea ce usureaza foarte mult pregatirea mesei. E de ajuns sa se hidrateze 1-2 minute pentru a deveni gelatinoase si a le incorpora in diverse retete. Dar, la fel de bine, ele se pot utiliza si nehidratate, adica uscate, pentru ca, in contact cu sucul digestiv, ele se hidrateaza rapid!

Contraindicatii in seminte de chia slabire

Atragem atentia ca acolo unde tensiunea arteriala este mica, semintele de chia se vor consuma cu moderatie. Mai mult, recomandam sa se ceara sfatul medicului inainte de a le introduce in alimentatie.